U bent hier

Business analist niveau A (m/v/x) – RVA – Hoofdbestuur – Directie Werkprocessen – Startbaanovereenkomst onbepaalde duur

Werkgever

Er zijn 2 plaatsen bij de dienst Toepassingsanalyse van de directie Werkprocessen van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (Keizerslaan 7, 1000 Brussel). 

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening is een federale openbare instelling van sociale zekerheid. De RVA is een moderne sociale parastatale bevoegd voor werkloosheid, werkloosheid met bedrijfstoeslag (brugpensioen), loopbaanonderbreking en tijdskrediet.

De dienst Toepassingsanalyse is een tweetalige werkomgeving bestaande uit ongeveer 20 analisten en is onderverdeeld in 4 cellen. Elke cel is actief in één of meer van de volgende domeinen: toelaatbaarheid, verificatie, detectie van fraude, betwistingen, beslag, terugvorderingen, loopbaanonderbreking, attesten, elektronische informatiestromen met andere instellingen, e-government... 

De directie Werkprocessen analyseert en beschrijft de behoeften bij de ontwikkeling van nieuwe informaticatoepassingen en bij de aanpassing van bestaande. Ze biedt telefonische hulp aan de gebruikers van deze toepassingen en ze begeleidt de gebruikers op de werkvloer. Deze directie is ook verantwoordelijk voor het automatiseren van de elektronische uitwisseling van gegevens met andere instellingen. 

 

De RVA in beeld

Link naar het filmpje

Via volgend filmpje kan je ook meer te weten komen over onze verschillende processen.

 

Taken

Je zal geïnformatiseerde toepassingen en procedures ontwerpen en integreren, daarbij rekening houdend met de werkloosheidsreglementering en/of de reglementering rond loopbaanonderbreking en met het gebruiksgemak van de dossierbeheerder:

  • Je analyseert en interpreteert de reglementering in overleg met experten in reglementering.
  • Je doet voorstellen van uitwerking aan je leidinggevende(n).
  • Je maakt een business analyse van de processen of procedures zodat de directie ICT hier een functionele analyse van kan maken, programmeurs de juiste programma's kunnen schrijven en de dossierbeheerder de juiste beslissing neemt.
  • Je zorgt voor de afstemming met bestaande processen en procedures.
  • Je bewaakt de basisprincipes en concepten vastgelegd voor de informaticaprojecten van de instelling.   

Je test de toepassingen en procedures uit op de vooropgestelde criteria:

  • Je controleert op volledigheid en interne consistentie m.b.t. de correcte toepassing van de reglementering.
  • Je voegt foutcontroles toe om de foutmarge zo klein mogelijk te houden.
  • Je analyseert en evalueert fouten en je stelt verbeteringen voor. 

Je staat in voor het documenteren van de ontwikkelde procedures:

  • Je maakt onderrichtingen op ten behoeve van de gebruikers-dossierbeheerders.
  • Je verschaft informatie over nieuwe toepassingen.
  • Je maakt gebruikershandleidingen op en houdt ze up to date. 

Voorkennis is niet vereist. Er wordt een uitgebreide opleiding voorzien op de werkvloer.

 

Generieke Competenties

  • Je legt verbanden tussen verschillende gegevens, genereert alternatieven en trekt sluitende conclusies.
  • Je neemt beslissingen op basis van (on)volledige informatie en onderneemt doelgericht acties om de beslissingen uit te voeren.
  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

 

Technische competenties

  • Je beschikt over goede mondelinge communicatievaardigheden. 
  • Een goede motivatie is eveneens belangrijk.  Opgelet! De competenties in het vet worden als erg belangrijk voor de job beschouwd. 

De competentie in het vet en je motivatie wegen zwaarder door in de eindscore (x2). 

Niet vereist, wel een troef

• Kennis van het Frans, gezien je werkt in een tweetalige werkomgeving. 

• Kennis van de gebruikelijke informaticatoepassingen (Word, Excel, Outlook). 

 

Deelnemingsvoorwaarden

  • Je bent jonger dan 26 jaar (de voorwaarde om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst).
  • Je bent in het bezit van een diploma van het hoger onderwijs van het lange type (master).

 

Arbeidsvoorwaarden

Je wordt aangeworven als attaché (niveau A1) met de bijhorende weddeschaal NA11. 

Minimum aanvangswedde: 38.854,50  EUR (brutojaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen). 

 

Voordelen

  • mogelijkheid tot het verwerven van een tweetaligheidspremie
  • uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • voordelige hospitalisatieverzekering
  • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart
  • mogelijkheid voor een fietsvergoeding
  • allerlei sociale voordelen
  • beschikken over een laptop
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
  • mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
  • mogelijkheid tot telewerk en satellietwerk na de inwerkperiode
  • kinderopvang tijdens de schoolvakantie
  • glijdende werkuren in een 38-uren week
  • 26 dagen jaarlijkse vakantie. 

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op FedWeb, het portaal van het federale personeel. 

 

Selectietesten 

Interview + casus (2 uur) – online

 

Solliciteren 

Solliciteren kan via jobs.hrm@rvaonem.fgov.be door je CV en motivatiebrief te versturen.

Voor meer informatie over de functie kan je bellen naar 025 15 40 33.

 

 

 

Een RVA-kantoor zoeken

Top