U bent hier

Dossierbeheerder expert (m/v/x) - RVA - Kantoor Hasselt - Startbaanovereenkomst onbepaalde duur

 

Werkgever

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) is een federale openbare instelling van sociale zekerheid. Het is een moderne parastatale bevoegdheid voor werkloosheid, werkloosheid met bedrijfstoeslag, loopbaanonderbreking en tijdskrediet. Meer info is te vinden op www.rva.be. Wij werven administratieve medewerkers aan voor het kantoor van Hasselt. Je krijgt hierbij een uitgebreide opleiding om de materie volledig onder de knie te krijgen.

Adres van tewerkstelling

RVA-kantoor Hasselt

Bampslaan 23
3500 Hasselt

 

De RVA in beeld

Link naar het filmpje

Via volgend filmpje kan je ook meer te weten komen over onze verschillende processen. 

 

Taakinhoud

  • Je staat in voor het beheren en autonoom afhandelen van dossiers in het kader van de toepassing van de werkloosheidsreglementering en de reglementering inzake andere materies waarvoor de RVA bevoegd is (loopbaanonderbreking, controle, etc.).
  • Je analyseert de ontvankelijkheid van een dossier op basis van de reglementering, je neemt beslissingen in kader van het dossier.
  • Je controleert en valideert de kwaliteit van de afgewerkte dossiers.
  • Je beantwoordt de vragen van klanten en andere administraties over dossiers op een correcte en uniforme wijze en je bezorgt hen alle informatie die te maken heeft met de behandelde domeinen, mondeling of schriftelijk.
  • Je analyseert klachten of vragen, je houdt zo objectief mogelijk rekening met de situatie van de klager, je neemt een correcte beslissing binnen de termijnen en je antwoordt aan de klant op een duidelijke, correcte en bondige manier.
  • Je bestudeert de nieuwe reglementering of de veranderingen in de reglementering en je legt deze duidelijk en eenvoudig uit aan de medewerkers van één of meerdere diensten, mondeling of schriftelijk. Op termijn zal je nieuwe medewerkers opleiden.
  • Je rapporteert aan je leidinggevende, je doet verbeteringsvoorstellen en je formuleert pertinente adviezen aan de hiërarchie over de reglementering.

 

Je profiel 

Deelnemingsvoorwaarden

  • Je bent jonger dan 26 jaar (de voorwaarde om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst).
  • Je bent in het bezit van een diploma van het hoger onderwijs van het korte type (professionele of academische bachelor)
    • ofwel heb je een diploma in rechtspraktijk of sociaal werk
    • ofwel heb je een diploma in een ander domein én heb je een eerste ervaring (professioneel, stages of vakantiejobs) in dossierbeheer, toepassen van een procedure of reglementering.

Competenties

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega’s.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
  • Je beschikt over inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op je te nemen voor de correctheid van de ondernomen acties.
  • Je bent in staat om een complexe reglementering snel onder de knie te krijgen en correct toe te passen.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk).

Een goede motivatie is noodzakelijk en weegt zwaarder door dan de bovenstaande competenties.

 

Selectieprocedure

Interview met schriftelijke proef. Het interview evalueert of je competenties (zie profiel) overeenkomen met de jobvereisten. Je motivatie is ook belangrijk. Voor de schriftelijke proef krijg je voldoende tijd om deze voor te bereiden. Voorkennis van enige aard is hiervoor niet vereist.

 

Arbeidsvoorwaarden

Je krijgt een startbaanovereenkomst aangeboden van onbepaalde duur. Je wordt aangeworven als administratief deskundige (niveau B) met de bijhorende weddenschaal B1.

 

Loon

MinimuMinimumaanvangswedde: 29.840,54 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, zonder anciënniteit).

 

Voordelen

  • Uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • Voordelige hospitalisatieverzekering
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • Mogelijkheid tot een fietsvergoeding
  • Mogelijkheid om toe te treden tot een voordelig gsm-tariefplan
  • Glijdende werkuren in een 38-uren week
  • 26 verlofdagen
  • Telewerk
  • Mogelijkheid om eventuele overuren op te nemen
  • Voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart (www.fedplus.be)
  • Bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
  • Kinderopvang tijdens de schoolvakanties
  • Allerlei sociale voordelen

 

Interesse?

Je kan solliciteren door je cv en motivatiebrief te mailen naar: jobs.hrm@rva.beGelieve duidelijk te vermelden dat je solliciteert voor het kantoor van Hasselt.

Indien u wenst gebruik te maken van redelijke aanpassingen voor deze selectie, gelieve ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

Een RVA-kantoor zoeken

Top