U bent hier

Dossierbeheerder (m/v/x) – RVA – Kantoor Antwerpen – dienst Loopbaanonderbreking/Tijdskrediet en Controle – Startbaanovereenkomst onbepaalde duur

Heb je een bachelor diploma en heb je interesse in sociaal recht? Ben je administratief aangelegd en op zoek naar een job met maatschappelijke waarde waarin je jezelf verder kan ontwikkelen? Dan is de RVA op zoek naar JOU!   

De RVA (Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening) is een federale openbare instelling van sociale zekerheid met specialisaties in meerdere domeinen zoals werkloosheid, loopbaanonderbreking, tijdskrediet en controle. Binnen onze organisatie staan respect, vertrouwen, professionalisme, maatschappelijke verantwoordelijkheid en algemeen belang centraal. Als eerste federale overheidsdienst kregen we het label ‘investors in people’ (Opnieuw belangrijke erkenning voor het personeelsbeleid van de RVA | RVA).  
Bezoek zeker onze website (www.rva.be) voor meer informatie over onze activiteiten.  

Om ons kantoor in Antwerpen te versterken zijn we op zoek naar een gemotiveerde dossierbeheerder (m/v/x).  

 

Functie

Er zijn vacatures bij RVA Antwerpen in de processen Loopbaanonderbreking/Tijdskrediet en Controle. 

Voorkennis is niet vereist. Een uitgebreide opleiding wordt voorzien op de werkvloer.

 

Taken Loopbaanonderbreking/Tijdskrediet 

  • Je behandelt alle soorten dossiers LO/TK (thematische verloven, Loopbaanonderbreking, tijdskrediet, landingsbanen) volgens de geldende reglementering en termijnen.
  • Je kijkt de aanvragen na op volledigheid en juistheid, doet beroep op databanken en vraagt indien nodig extra informatie op.
  • Je beslist over de toekenning of de weigering van het recht op uitkeringen en het bedrag hiervan.
  • Je valideert de behandelde dossiers en controleert de kwaliteit. Complexe dossiers bespreek je met je leidinggevende. Je levert attesten af in verband met de opname van bepaalde vormen van loopbaanonderbreking of tijdskrediet.
  • Je neemt een specifieke verantwoordelijkheid op binnen het proces (bv. de behandeling van anomalieën, terugvorderingen, berekening beroepsverleden).
  • Na de inwerkperiode sta je in contact met het publiek via telefoonshiften in het klantencontactcenter, mailverkeer en het fysiek ontvangen van bezoekers. Je behandelt vragen over wetgeving en aanvraagprocedures.
  • Je schoolt je regelmatig bij om je kennis van de wetgeving te verdiepen. Nieuwigheden breng je vervolgens over aan je collega's.
  • Na de inwerkperiode zal je nieuwe collega's opleiden.
  • Je neemt deel aan nationale werkgroepen om de werkwijzen overheen de kantoren te uniformiseren en optimaliseren.

 

Taken Controle 

De volgende opdrachten kunnen tot je takenpakket als dossierbeheerder Controle/Tijdelijke werkloosheid behoren en zijn niet-limitatief: 

  • Je ontvangt en wijst onderzoeksvragen toe aan de juiste personen.
  • Je kijkt hun onderzoeksverslagen na en valideert deze.
  • Je beheert de briefwisseling en de mailbox van de dienst.
  • Je behandelt vragen van werknemers, werkgevers, partners en andere inspectiediensten.
  • Je behandelt fraudedossiers en administratieve vooronderzoeken, zoals het opvragen van werkloosheidsdocumenten en het nagaan van potentiële inbreuken door databanken te raadplegen en contact te leggen met andere inspectiediensten.
  • Je maakt op vraag van de directie of het hoofdbestuur statistieken op.
  • Je biedt administratieve ondersteuning aan de sociaal controleurs. Dit houdt in dat je activiteiten registreert, onderzoekstukken uploadt en klasseert.
  • Je behandelt de aanvragen tijdelijke werkloosheid volgens de geldende reglementering.
  • Op termijn coach je nieuwe collega's voor je eigen expertisedomein.
  • Je werkt mee aan het uitschrijven van nieuwe werkwijzen om fraudemechanismen te detecteren.

 

Profiel

  • Voldoe je aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst (jonger dan 26 jaar)? 
  • Ben je in het bezit van een bachelor diploma? 
  • Ben je gemotiveerd en heb je zin in een nieuwe uitdaging? 
  • Werk je graag in teamverband? 
  • Hecht je veel belang aan zelfontplooiing en ben je in staat om objectieven te behalen?  
  • Heb je een klantgerichte mentaliteit? 
  • Kan je goed gegevens analyseren en heb je affiniteit met reglementaire bepalingen? 

Is het antwoord op bovenstaande vragen ja? Stel je dan snel kandidaat via het e-mailadres onderaan de vacature!  

Let op: een goede motivatie is noodzakelijk en weegt zwaarder door in de eindscore. 


Technische competenties 

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.

 

Ons aanbod 

  • Startbaanovereenkomst van onbepaalde duur (niveau B) 
  • Minimumloon van 2.691,72 euro bruto per maand (geïndexeerd) 
  • Uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren) 
  • 26 verlofdagen  
  • Mogelijkheid tot telewerk 
  • Flexibele werkuren in een 38-uren week 
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer 
  • Mogelijkheid tot een fietsvergoeding 
  • Voordelige hospitalisatieverzekering
  • Mogelijkheid om eventuele overuren op te nemen 
  • Voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart 
  • Bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen 
  • Tussenkomst in vakantiekampen voor schoolgaande kinderen  

 

Solliciteren? 

Stel je kandidaat via jobs.hrm@rva.be met je CV en motivatiebrief in te taal van de vacature. Gelieve in de titel te vermelden dat je solliciteert voor het kantoor Gent. Voor meer info kan je steeds contact opnemen met de dienst Werving via bovenstaand e-mailadres.  

Interview met casus (+/- 2u) zullen via Teams of fysiek in het kantoor georganiseerd worden. 

Indien je gebruik wenst te maken van redelijke aanpassingen voor deze selectie, gelieve ons daarvan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. 

 

Getuigenissen

 

Tabira

Tabira

“Ik behandel dossiers bij de RVA en krijg veel voldoening uit mijn job. Het contact met burgers vind ik leuk, ik kan hun vragen beantwoorden en zo voel ik dat ik ze help.”

 

Katrien

Katrijn

"Werken bij de RVA als dossierbeheerder, dat is ook meewerken aan de sociale zekerheid van ons land. Mijn job is heel gevarieerd en ik heb echt het gevoel dat ik via mijn job een steentje bijdraag aan onze maatschappij."



Xena

 

Xena

“Elke dag is anders en dat maakt mijn job juist zo fijn. Je helpt direct of indirect mensen in werkloosheid, loopbaanonderbreking of helpt hen bij vragen. Het geeft me veel voldoening om mee te werken aan de maatschappelijke rol van de RVA.”

Een RVA-kantoor zoeken

Top