U bent hier

Dossierbeheerder (m/v/x) – RVA – Kantoor Brugge – dienst Vergoedbaarheid – Startbaanovereenkomst onbepaalde duur

Heb je een bachelor diploma en heb je interesse in sociaal recht? Ben je administratief aangelegd en op zoek naar een job met maatschappelijke waarde waarin je jezelf verder kan ontwikkelen? Dan is de RVA op zoek naar JOU!   

Werkgever

De RVA (Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening) is een federale openbare instelling van sociale zekerheid met specialisaties in meerdere domeinen zoals werkloosheid, loopbaanonderbreking, tijdskrediet en controle. Binnen onze organisatie staan respect, vertrouwen, professionalisme, maatschappelijke verantwoordelijkheid en algemeen belang centraal. Bezoek zeker onze website (www.rva.be) voor meer informatie over onze activiteiten.  

Om ons kantoor in Brugge te versterken zijn we op zoek naar een gemotiveerde dossierbeheerder (m/v/x).  

 

Functie

Voorkennis is niet vereist. Een uitgebreide opleiding wordt voorzien op de werkvloer.

  • Je staat in voor het beheren en autonoom afhandelen van dossiers Vergoedbaarheid, je onderzoekt of een dossier effectief een betwist dossier is.
  • Je stelt het dossier vervolgens samen aan de hand van alle elementen in het dossier zoals bv. de vaststellingen die een controleur deed, elementen verstrekt door een werkgever of wat je in de beschikbare databanken terugvindt qua tewerkstellings- en loongegevens.
  • Je verhoort de betrokkene over de vaststellingen/inbreuken, je stelt de juiste vragen in functie van het dossier en je respecteert zijn rechten van verdediging. Op basis hiervan stel je een verklaring op.
  • Je neemt een beslissing over het recht op uitkeringen en stelt daarbij beslissingsbrieven op in juridisch correct en in een begrijpelijke taal.
  • Je berekent de complexere dossiers manueel, terugvorderingen worden grotendeels automatisch berekend, je verwerkt al die gegevens in onze systemen.
  • Je volgt de dossiers op waarvoor er een terugbetaling is ontvangen en je verwerkt die in de terugvorderingsdossiers. Je neemt je verantwoordelijkheid en zorgt dat de dossiers tijdig afgewerkt worden, rekening houdend met de opgelegde termijnen en met naleving van de geldende reglementering.
  • Je bezorgt de nuttige inlichtingen en relevantie informatie op de vragen van sociaal verzekerden en onze partners over de lopende procedure alsook over zijn rechten, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bestudeert de nieuwe reglementering of de veranderingen in de reglementering en je legt deze duidelijk en eenvoudig uit aan de medewerkers van één of meerdere diensten, mondeling of schriftelijk. Je bent bereid nieuwe medewerkers op te leiden. Je bent het aanspreekpunt voor collega’s, partners en sociaal verzekerden.
  • Je volgt de aanbevolen opleidingen die ingericht worden door de organisatie, zowel op lokaal als nationaal niveau.

 

Profiel

  • Voldoe je aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst? 
  • Ben je in het bezit van een bachelor diploma? 
  • Ben je gemotiveerd en heb je zin in een nieuwe uitdaging? 
  • Werk je graag in teamverband? 
  • Hecht je veel belang aan zelfontplooiing en ben je in staat om objectieven te behalen?  
  • Heb je een klantgerichte mentaliteit? 
  • Kan je goed gegevens analyseren en heb je affiniteit met reglementaire bepalingen? 

Is het antwoord op bovenstaande vragen ja? Stel je dan snel kandidaat via het e-mailadres onderaan de vacature!  

Let op: een goede motivatie is noodzakelijk en weegt zwaarder door in de eindscore. 

Technische competenties 

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.

 

Ons aanbod 

  • Startbaanovereenkomst van onbepaalde duur (niveau B) 
  • Minimumloon van 2.800,53 euro bruto per maand (geïndexeerd) 
  • Uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren) 
  • 26 verlofdagen  
  • Mogelijkheid tot telewerk 
  • Goede werk-privébalans bij een stabiele werkgever
  • Flexibele werkuren in een 38-uren week 
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer 
  • Mogelijkheid tot een fietsvergoeding 
  • Voordelige hospitalisatieverzekering
  • Mogelijkheid om eventuele overuren op te nemen 
  • Voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart 
  • Tussenkomst in vakantiekampen voor schoolgaande kinderen  

 

Solliciteren?  

Stel je kandidaat via jobs.hrm@rva.be met je CV en motivatiebrief in te taal van de vacature. Gelieve in de titel te vermelden dat je solliciteert voor het kantoor Brugge, dienst Vergoedbaarheid. Voor meer info kan je steeds contact opnemen met de dienst Werving via bovenstaand e-mailadres.  

Interview met casus (+/- 2u) zullen via Teams of fysiek in het kantoor van Brugge georganiseerd worden. 

Indien je gebruik wenst te maken van redelijke aanpassingen voor deze selectie, gelieve ons daarvan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. 

 

Getuigenissen

 

Tabira

Tabira

“Ik behandel dossiers bij de RVA en krijg veel voldoening uit mijn job. Het contact met burgers vind ik leuk, ik kan hun vragen beantwoorden en zo voel ik dat ik ze help.”

 

Katrien

Katrijn

"Werken bij de RVA als dossierbeheerder, dat is ook meewerken aan de sociale zekerheid van ons land. Mijn job is heel gevarieerd en ik heb echt het gevoel dat ik via mijn job een steentje bijdraag aan onze maatschappij."

 

 

Xena

 

Xena

“Elke dag is anders en dat maakt mijn job juist zo fijn. Je helpt direct of indirect mensen in werkloosheid, loopbaanonderbreking of helpt hen bij vragen. Het geeft me veel voldoening om mee te werken aan de maatschappelijke rol van de RVA.”

Een RVA-kantoor zoeken

Top