U bent hier

Dossierbeheerder (m/v/x) – RVA – Kantoor Gent – dienst Verificatie en Controle – Startbaanovereenkomst onbepaalde duur

Heb je een bachelor diploma en heb je interesse in sociaal recht? Ben je administratief aangelegd en op zoek naar een job met maatschappelijke waarde waarin je jezelf verder kan ontwikkelen? Dan is de RVA op zoek naar JOU!   

De RVA (Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening) is een federale openbare instelling van sociale zekerheid met specialisaties in meerdere domeinen zoals werkloosheid, loopbaanonderbreking, tijdskrediet en controle. Binnen onze organisatie staan respect, vertrouwen, professionalisme, maatschappelijke verantwoordelijkheid en algemeen belang centraal. Als eerste federale overheidsdienst kregen we het label ‘investors in people’ (Opnieuw belangrijke erkenning voor het personeelsbeleid van de RVA | RVA).  
Bezoek zeker onze website (www.rva.be) voor meer informatie over onze activiteiten.  

Om ons kantoor in Gent te versterken zijn we op zoek naar een gemotiveerde dossierbeheerder (m/v/x).  

 

Functie

Er zijn vacatures bij RVA Gent in de processen Verificatie en Controle. 

Voorkennis is niet vereist. Een uitgebreide opleiding wordt voorzien op de werkvloer.

 

Taken Verificatie

De volgende opdrachten kunnen tot je takenpakket als dossierbeheerder Verificatie behoren en zijn niet-limitatief: 

  • Je behandelt autonoom dossiers Verificatie:
    •  Je gaat de door de uitbetalingsinstellingen uitgevoerde betalingen na aan de hand van de controlekaarten en de verschillende gegevensbestanden.
    • Je past daarbij de werkloosheidsreglementering toe.
  • Je hebt overzicht over de wettelijke termijnen (tegen wanneer dossiers afgehandeld moeten worden) en neemt binnen deze termijnen de correcte beslissing.
  • Je controleert en valideert de kwaliteit van de afgewerkte dossiers van jezelf en je collega’s.
  • Wanneer je de reglementering volledig onder de knie hebt, beantwoord je vragen en voer je gesprekken met onze partners (bijv. de uitbetalingsinstelling). Je bezorgt de klant/andere administraties de nodige informatie (mondeling of schriftelijk).
  • Je analyseert de betwiste dossiers/indieningen en je neemt hierover een beslissing binnen de vastgelegde termijn.
  • Je levert attesten af.
  • Je voert de kwaliteitscontrole uit.
  • Je hanteert een feedbackcultuur met je leidinggevende.
  • Je bent in staat de verschillende informatiebronnen (website RVA, onlinetoepassingen m.b.t. reglementering, syllabussen, onderrichtingen ect.) efficiënt te doorzoeken om antwoorden te vinden (vb. voor complexe dossiers, vragen van de uitbetalingsinstellingen of klanten ect.).
  • Daarnaast volg je aangeraden opleidingen om bij te blijven met de wijzigingen in de reglementering, aanpassingen van de systemen ect.

 

Taken Controle 

De volgende opdrachten kunnen tot je takenpakket als dossierbeheerder Controle/Tijdelijke werkloosheid behoren en zijn niet-limitatief: 

  • Je ontvangt en wijst onderzoeksvragen toe aan de juiste personen.
  • Je kijkt hun onderzoeksverslagen na en valideert deze.
  • Je beheert de briefwisseling en de mailbox van de dienst.
  • Je behandelt vragen van werknemers, werkgevers, partners en andere inspectiediensten.
  • Je behandelt fraudedossiers en administratieve vooronderzoeken, zoals het opvragen van werkloosheidsdocumenten en het nagaan van potentiële inbreuken door databanken te raadplegen en contact te leggen met andere inspectiediensten.
  • Je maakt op vraag van de directie of het hoofdbestuur statistieken op.
  • Je biedt administratieve ondersteuning aan de sociaal controleurs. Dit houdt in dat je activiteiten registreert, onderzoekstukken uploadt en klasseert.
  • Je behandelt de aanvragen tijdelijke werkloosheid volgens de geldende reglementering.
  • Op termijn coach je nieuwe collega's voor je eigen expertisedomein.
  • Je werkt mee aan het uitschrijven van nieuwe werkwijzen om fraudemechanismen te detecteren.

 

Profiel

  • Voldoe je aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst (jonger dan 26 jaar)? 
  • Ben je in het bezit van een bachelor diploma? 
  • Ben je gemotiveerd en heb je zin in een nieuwe uitdaging? 
  • Werk je graag in teamverband? 
  • Hecht je veel belang aan zelfontplooiing en ben je in staat om objectieven te behalen?  
  • Heb je een klantgerichte mentaliteit? 
  • Kan je goed gegevens analyseren en heb je affiniteit met reglementaire bepalingen? 

Is het antwoord op bovenstaande vragen ja? Stel je dan snel kandidaat via het e-mailadres onderaan de vacature!  

Let op: een goede motivatie is noodzakelijk en weegt zwaarder door in de eindscore. 


Technische competenties 

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.

 

Ons aanbod 

  • Startbaanovereenkomst van onbepaalde duur (niveau B) 
  • Minimumloon van 2.691,72 euro bruto per maand (geïndexeerd) 
  • Uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren) 
  • 26 verlofdagen  
  • Mogelijkheid tot telewerk 
  • Flexibele werkuren in een 38-uren week 
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer 
  • Mogelijkheid tot een fietsvergoeding 
  • Voordelige hospitalisatieverzekering
  • Mogelijkheid om eventuele overuren op te nemen 
  • Voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart 
  • Bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen 
  • Tussenkomst in vakantiekampen voor schoolgaande kinderen  

 

Solliciteren? 

Stel je kandidaat via jobs.hrm@rva.be met je CV en motivatiebrief in te taal van de vacature. Gelieve in de titel te vermelden dat je solliciteert voor het kantoor Gent. Voor meer info kan je steeds contact opnemen met de dienst Werving via bovenstaand e-mailadres.  

Interview met casus (+/- 2u) zullen via Teams of fysiek in het kantoor georganiseerd worden. 

Indien je gebruik wenst te maken van redelijke aanpassingen voor deze selectie, gelieve ons daarvan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. 

 

Getuigenissen

 

Tabira

Tabira

“Ik behandel dossiers bij de RVA en krijg veel voldoening uit mijn job. Het contact met burgers vind ik leuk, ik kan hun vragen beantwoorden en zo voel ik dat ik ze help.”

 

Katrien

Katrijn

"Werken bij de RVA als dossierbeheerder, dat is ook meewerken aan de sociale zekerheid van ons land. Mijn job is heel gevarieerd en ik heb echt het gevoel dat ik via mijn job een steentje bijdraag aan onze maatschappij."



Xena

 

Xena

“Elke dag is anders en dat maakt mijn job juist zo fijn. Je helpt direct of indirect mensen in werkloosheid, loopbaanonderbreking of helpt hen bij vragen. Het geeft me veel voldoening om mee te werken aan de maatschappelijke rol van de RVA.”

Een RVA-kantoor zoeken

Top