Follow us on twitter

U bent hier

Junior medewerker (m/v/x) - RVA - Hoofdbestuur - afdeling HRM - via startbaanovereenkomst

Werkgever

Er is één vacante plaats bij de directie HRM van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (Keizerslaan 7-9, 1000 Brussel).

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) is een federale openbare instelling van sociale zekerheid. De RVA is een moderne sociale parastatale bevoegd voor werkloosheid, werkloosheid met bedrijfstoeslag (brugpensioen), loopbaanonderbreking, tijdskrediet en activering van de werkloosheidsuitkeringen.

Jouw functie

  • Je ondersteunt het diensthoofd bij de controle van de lonen.
  • Je werkt mee aan de beschrijvingen van de processen binnen de dienst en je stelt werkprocedures op.

Je zal de nodige opleiding krijgen om te kunnen starten in deze functie. Je kan groeien in de functie op termijn en meer verantwoordelijkheden opnemen.

Je doet deze taken bij binnen de directie HRM die verantwoordelijk is voor:

  • een geïntegreerd personeelsbeleid binnen de RVA
  • de werving en selectie van nieuwe medewerkers
  • de evolutie en veranderingen in de loopbanen van het personeel
  • de ontwikkeling en implementatie van HR-instrumenten en tools voor de personeelsleden (evaluatiecyclus, ...).

Deelnemingsvoorwaarden

  • Je bent jonger dan 25 jaar (de voorwaarde om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst van minstens 1 jaar).
  • Je bent in het bezit van een diploma van het hoger onderwijs van het korte type (professionele of academische bachelor), bij voorkeur in een richting personeelswerk of bedrijfsbeheer of je bent gelijkwaardig door ervaring.

Vaardigheden

Generieke competenties

  • Je legt verbanden tussen verschillende gegevens, genereert alternatieven en trekt sluitende conclusies.
  • Je gaat om met problemen en je los deze zelfstandig op, je zoekt alternatieven en je voert de oplossing uit.
  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
  • Je creëert een groepsgeest en bevordert die door bijvoorbeeld samen te werken met het oog op resultaten.
  • Je handelt integer en in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, je respecteert de vertrouwelijkheid en je komt je verbintenissen na.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je reageert resultaatgericht op stress, controleert je eigen emoties en gaat constructief om met kritiek.

Technische competenties

  • Je kunt het loon berekenen van bruto naar netto en je hebt interesse voor de sociale reglementering met betrekking tot het berekenen van lonen.
  • Je hebt een grondige kennis van Excel (functies, kruistabellen, grafieken ...).
  • Je hebt analytische vaardigheden en je bent vertrouwd met informaticatools.
  • Je bent in staat om werkprocedures op te stellen.
  • Je bent in staat om je zowel mondeling als schriftelijk op een duidelijke en begrijpelijke manier uit te drukken.
  • Je kan procedures opstellen en ermee omgaan en op een loyale manier de reglementering en de wetgeving toepassen.

Pluspunten

  • Je evolueert in een tweetalige omgeving, kennis van het Frans is een pluspunt.
  • Ervaring binnen een HR-dienst belast met payroll is een pluspunt

Aanbod

Je krijgt een startbaanovereenkomst aangeboden van minimum 1 jaar. Indien dit jaar positief verloopt, krijg je contract van onbepaalde duur. Je wordt aangeworven als administratief deskundige (niveau B) met de bijhorende weddenschaal B1.

Loon

Minimale aanvangswedde: 28.682,75 EUR (bruto-jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Voordelen

  • uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • mogelijkheid tot een tweetaligheidspremie
  • voordelige hospitalisatieverzekering
  • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart
  • mogelijkheid voor een fietsvergoeding
  • allerlei sociale voordelen
  • mogelijkheid om toe te treden tot een voordelig gsm-tariefplan
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
  • mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
  • glijdende werkuren in een 38-uren week
  • 26 dagen verlof per jaar.
  • mogelijkheid om te telewerken

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en alle voordelen van het werken bij de federale overheid op FedWeb(www.fedweb.be), de portaalsite van de federale personeelsleden.

Geïnteresseerd?

Je kan solliciteren tot en met 28/10/2019. Door je CV en motivatiebrief te sturen naar jobs.hrm@rva.be. Voor meer informatie over de functie kan je contact opnemen met de dienst Werving: 02/515.41.89.

Selectieprocedure

Een test en een interview evalueren of je competenties overeenkomen met de jobvereisten. Er worden ook vragen gesteld over je motivatie, je interesse en je voeling met het werkterrein.

Online diensten

Een RVA-kantoor zoeken

Top