U bent hier
Reorganisatie van de RVA-diensten

Bovenop de overdracht van bepaalde bevoegdheden van de Federale staat naar de Gewesten, in uitvoering van de 6de staatshervorming, gaat de RVA momenteel over tot een reorganisatie van zijn diensten.
Er werd beslist om die reorganisatie door te voeren om het hoofd te kunnen bieden aan belangrijke institutionele, budgettaire en demografische wijzigingen.
Het jaar 2015 was een overgangsjaar waarin de 30 werkloosheidsbureaus geleidelijk werden gegroepeerd binnen 16 entiteiten. Binnen elk van die entiteiten werd een centraliserend bureau aangeduid maar, net als vandaag, wordt het publiek nog steeds ontvangen in de 30 bureaus.
Vanaf 1 januari 2016 zal de nieuwe organisatie van toepassing zijn en zal de directeur van het centraliserend bureau juridisch verantwoordelijk zijn voor de hele entiteit.
Centraliserende bureaus | Niet-centraliserende bureaus |
---|---|
Brussel | |
Brugge | Oostende |
Kortrijk | Roeselare, Ieper |
Gent | Oudenaarde, Aalst, Dendermonde, Sint-Niklaas |
Antwerpen | Boom, Mechelen |
Turnhout | |
Leuven | Vilvoorde |
Hasselt | Tongeren |
La Louvière | |
Charleroi | |
Bergen | Doornik, Moeskroen |
Nijvel | |
Namen | |
Aarlen | |
Luik | Hoei |
Verviers |
Hoewel die reorganisatie het de RVA mogelijk moet maken om de besparingen door te voeren die gevraagd worden van alle openbare instellingen, blijft het uiteraard de bedoeling om aan onze partners en klanten een optimale en kwaliteitsvolle dienstverlening te blijven bieden.
Die nieuwe organisatie verandert niets op het vlak van de verdeling van de taken tussen de RVA, de uitbetalingsinstellingen en de gewesten ten opzichte van de klanten, behalve uiteraard de gevolgen van de overdracht van bepaalde bevoegdheden waarvoor u ook informatie kunt terugvinden op deze website.