Engagementen van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening

Transparantie

Via onze websites, sociale media, chatbots enz. , garanderen we de transparantie van:

  • informatie
  • diensten
  • procedures

U kunt rekenen op transparantie over:

  • de stappen van de procedures
  • de duur ervan

Kwaliteit van de informatie/ Duidelijkheid van de teksten

Onze informatie:

  • is correct
  • is betrouwbaar 
  • wordt regelmatig bijgewerkt

Ons taalgebruik is:

  • duidelijk
  • precies
  • begrijpelijk

Onze medewerkers worden opgeleid op het gebied van de leesbaarheid van onze teksten.

Termijnen

De termijnen worden altijd meegedeeld:

  • de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving
  • andere termijnen

Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.

U kunt altijd nagaan welke termijn voor u van toepassing is.

Beschikbaarheid

U heeft de mogelijkheid om iemand te contacteren voor:

  • vragen
  • de opvolging van een dossier

Contact

  • Spreek met een van onze medewerkers via de telefoon  +32 (0)2 515 44 44  (normaal tarief)
  • Stuur een mail via ons contactformulier
  • Chat met onze Chatbot ORI.

De procedures zijn automatisch waar mogelijk: u hoeft dus zelf niets te doen.

Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal. U heeft er toegang toe: 24u op 24 en 7 dagen op 7

  • We stellen uw gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze onlinetoepassingen.
  • We bieden ondersteuning bij het gebruik van onze digitale toepassingen.
  • We luisteren naar uw specifieke situatie.
  • In de mate van het mogelijke antwoorden we via het kanaal dat u verkiest.
  • We gebruiken gegevens die reeds beschikbaar zijn bij andere publieke diensten (volgens de Only Once-wetgeving).
  • We verwijzen u door naar de bevoegde dienst indien uw verzoek niet onder onze bevoegdheid valt.
  • Onze diensten zijn steeds in evolutie.
  • Uw feedback wordt gebruikt om de diensten te verbeteren.