Dossierbeheerder (m/v/x) – Brussel
Inhoud van deze pagina
- Bachelor
- Brussel
- Verschillende diensten
- Startbaanovereenkomst (jonger dan 26 jaar) – onbepaalde duur
Heb je een bachelor en heb je interesse in sociaal recht? Ben je administratief aangelegd en op zoek naar een job met maatschappelijke waarde waarin je jezelf verder kan ontwikkelen? Dan is de RVA op zoek naar JOU!
Wie ben jij?
Heb je een bachelor en ben je jonger dan 26 jaar? Lees dan vlug verder!
- Je bent analytisch van geest en hebt oog voor detail.
- Je collega’s kunnen op je rekenen en je bent een dynamische schakel binnen het team.
- Reglementering op de voet volgen en blijven bijleren zijn uitdagingen die je graag aangaat.
- Beslissingen neem je weloverwogen en kan je op een gestructureerde en heldere manier motiveren, steeds met empathie voor de burger.
- Je kan je zowel schriftelijk als mondeling vlot uitdrukken.
- Jouw speurneus vindt snel de weg in diverse informatiebronnen.
- Je hebt een zeer goede kennis van het Frans.
- Pluspunt: je beschikt over een goede kennis van MS-office (O365: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Teams, SharePoint …).
Heb je naast bovenstaande competenties ook nog eens tonnen motivatie? Haast je dan naar onze mailbox!
Hoe ziet jouw dag eruit?
Je beheert dossiers rond, onder andere, werkloosheid, loopbaanonderbreking/tijdskrediet, vergoedbaarheid en controle door de juiste reglementering toe te passen. Je analyseert of een dossier ontvankelijk is, maakt verslagen op en neemt beslissingen. Je controleert en valideert de kwaliteit van je afgewerkte dossiers.
Wanneer je de reglementering volledig onder de knie hebt, beantwoord je vragen en voer je gesprekken met klanten. Je bezorgt de klant en andere administraties de nodige informatie via mail en telefoon, maar ook fysiek in het kantoor van Brussel.
Indien nodig analyseer je betwiste dossiers en neem je daarover binnen de termijn een beslissing. Je rapporteert aan je leidinggevende over de uitwerking. Op termijn doe je verbetervoorstellen en formuleer je adviezen over de reglementering. Je blijft op de hoogte van wijzigingen.
Na de nodige opleiding kan je nieuwe medewerkers opleiden en hen op een duidelijke en eenvoudige manier uitleg geven over de reglementering.
Deze functie houdt een rechtstreeks en zichtbaar contact met het publiek in. In dit geval vereist de regelgeving dat het personeelslid geen enkel zichtbaar teken van religieuze, filosofische, politieke of vakbondsovertuigingen draagt om de openbare dienst op een neutrale manier te vertegenwoordigen tijdens deze contacten (cf. art. 7 en 8, § 1 van het Koninklijk Besluit van 2 oktober 1937).
Heb je geen voorkennis? Geen nood, je krijgt een uitgebreide opleiding op de werkvloer.
Wat krijg je in ruil?
Je krijgt een contract van onbepaalde duur - 38u per week - via startbaanovereenkomst. Je minimumloon is 2.913,67 bruto per maand (geïndexeerd). Is dit niet je eerste job? Goed nieuws: je vroegere relevante werkervaring wordt gevaloriseerd!
Je oefent een boeiende functie uit met impact op mens en maatschappij. Nog niet overtuigd? Je krijgt er ook de volgende waaier aan voordelen bij:
- Goede balans tussen werk en privé
- Wil je nog op tijd zijn op je training in de week? Je kan tot 3 dagen telewerken per week.
- Wil je er even tussenuit trekken? Dankzij je 38 vakantiedagen kan je je batterij weer opladen.
- Talrijke ontwikkelingsmogelijkheden
- Ben je ambitieus en leergierig? Je kan kiezen uit een verscheidenheid aan opleidingen om jezelf verder te ontplooien.
- Aandacht voor jouw welzijn op en naast het werk
- Leer je collega’s beter kennen dankzij verschillende teambuildings.
- Nood aan een goede babbel? Onze vertrouwenspersonen en sociaal consulenten zijn er om je te helpen.
- Financiële voordelen
- Kom gratis met het openbaar vervoer naar je werk en verlaag zo ook meteen je ecologische voetafdruk.
- Maak gebruik van je maaltijdcheques in je favoriete supermarkt.
- Laat jij de auto graag staan voor je fiets? Je geniet van een fietsvergoeding bij je woon-werkverplaatsing.
Ontdek nog veel meer op onze voordelenpagina!
Waar kom je terecht?
We zijn op zoek naar nieuwe collega’s voor ons kantoor in Brussel, Charleroisesteenweg 60, 1060 Brussel. Binnenkort zal het kantoor van Brussel verhuizen naar het hoofdbestuur van de RVA, Keizerslaan 7-9, 1000 Brussel. We zoeken medewerkers voor verschillende diensten: Loopbaanonderbreking/Tijdskrediet, Toelaatbaarheid, Vergoedbaarheid-Controle en Verificatie. Naargelang jouw opleiding en interesses bekijken we na het interview in welke dienst je het best zou passen.
Is de RVA iets voor jou?
- Je komt terecht in een warme organisatie met veel aandacht voor welzijn en inclusie. In 2022 en 2023 kregen we erkenning voor onze sensibiliseringscampagne rond inclusie met een Best practice award. Klaar om samen nog meer awards te winnen?
- Draag je graag je steentje bij voor de maatschappij? Maatschappelijke verantwoordelijkheid en algemeen belang staan centraal bij de RVA. Daarom werken we samen voor een activerende sociale bescherming!
- We streven naar professionalisme, respect en vertrouwen in onze dienstverlening. Help dat doel mee te bereiken?
Herken je jezelf in deze job? Sta je te popelen om te beginnen? Wacht geen minuut langer en stuur je cv, motivatiebrief en een kopie van je diploma naar jobs.hrm@rva.be.
Nood aan redelijke aanpassingen voor deze selectie? Geef dat dan aan bij je sollicitatie.