Tevredenheid over het telefonisch onthaal - 2016
Inhoud van deze pagina
Om de twee jaar houdt de RVA een tevredenheidsenquête om de tevredenheid van de klanten te meten met betrekking tot het telefonisch onthaal.
In 2016 werden meer dan 2.800 enquêtes afgenomen in de loop van de maanden september en oktober.
De belangrijkste resultaten
Tekstversie van de infografie
Algemene tevredenheid: 89,5 % (70,1 % in 2014)
74,9 % van de respondenten kreeg onmiddellijk de automatische boodschap te horen of kreeg onmiddellijk een telefonist(e) aan de lijn
98 % tevredenheid m.b.t. de automatische boodschap (interactive voice response)
Tevredenheidscriteria:
- Duidelijkheid: 98,2 %
- Onthaal: 98,8 %
- Wachttijd: 96,9 %
94,3 % tevredenheid m.b.t. de telefonist(e)
Tevredenheidscriteria:
- Duidelijkheid: 93,9 %
- Onthaal: 94,8 %
- Bekwaamheid: 94,2 %
79,9 % van de respondenten kreeg snel een medewerker aan de lijn na het beluisteren van de automatische boodschap
74,9 % van de respondenten werd efficiënt geholpen door de medewerker die ze aan de lijn kregen
92,7 % tevredenheid m.b.t. de medewerker die ze aan de lijn kregen
Tevredenheidscriteria:
- Duidelijkheid: 92,6 %
- Behulpzaamheid: 93,2 %
- Bekwaamheid: 92,2 %