Tevredenheid over het telefonisch onthaal - 2019

In 2019 werden meer dan 2.600 enquêtes afgenomen in de loop van de maanden september en oktober.

De belangrijkste resultaten

Résultats principaux (voir version texte ci-dessous)

Algemene tevredenheid: 88,3 % (89,5 % in 2016)

74,9 % van de respondenten kreeg onmiddellijk de automatische boodschap te horen of kreeg onmiddellijk een telefonist(e) aan de lijn

95 % tevredenheid m.b.t. de automatische boodschap (interactive voice response)

Tevredenheidscriteria:

  • Duidelijkheid: 95,6 %
  • Onthaal: 96,7 %
  • Wachttijd: 94,1 %

91,4 % tevredenheid m.b.t. de telefonist(e)

Tevredenheidscriteria:

  • Duidelijkheid: 90,2 %
  • Onthaal: 94,4 %
  • Bekwaamheid: 89,6 %

77 % van de respondenten kreeg snel een medewerker aan de lijn na het beluisteren van de automatische boodschap

72 % van de respondenten werd efficiënt geholpen door de medewerker die ze aan de lijn kregen

89,6 % tevredenheid m.b.t. de medewerker die ze aan de lijn kregen

Tevredenheidscriteria:

  • Duidelijkheid: 90,2 %
  • Behulpzaamheid: 94,4 %