Tevredenheid over het telefonisch onthaal - 2019
Inhoud van deze pagina
In 2019 werden meer dan 2.600 enquêtes afgenomen in de loop van de maanden september en oktober.
De belangrijkste resultaten
Tekstversie van de infografie
Algemene tevredenheid: 88,3 % (89,5 % in 2016)
74,9 % van de respondenten kreeg onmiddellijk de automatische boodschap te horen of kreeg onmiddellijk een telefonist(e) aan de lijn
95 % tevredenheid m.b.t. de automatische boodschap (interactive voice response)
Tevredenheidscriteria:
- Duidelijkheid: 95,6 %
- Onthaal: 96,7 %
- Wachttijd: 94,1 %
91,4 % tevredenheid m.b.t. de telefonist(e)
Tevredenheidscriteria:
- Duidelijkheid: 90,2 %
- Onthaal: 94,4 %
- Bekwaamheid: 89,6 %
77 % van de respondenten kreeg snel een medewerker aan de lijn na het beluisteren van de automatische boodschap
72 % van de respondenten werd efficiënt geholpen door de medewerker die ze aan de lijn kregen
89,6 % tevredenheid m.b.t. de medewerker die ze aan de lijn kregen
Tevredenheidscriteria:
- Duidelijkheid: 90,2 %
- Behulpzaamheid: 94,4 %