Grote tevredenheid over het telefonisch onthaal en de aanvragen loopbaanonderbreking in 2021
11-01-2022
In 2021 voerde de RVA enquêtes over het telefonisch onthaal en ...
In 2021 voerde de RVA enquêtes over het telefonisch onthaal en over de loopbaanonderbrekingsaanvraag. 83,8% van de respondenten is tevreden over de telefonische klantendienst. En maar liefst 96% is tevreden over de elektronische aanvraag loopbaanonderbreking.
In 2021 vroegen we aan meer dan 1.900 personen hoe tevreden ze waren over het telefonisch onthaal van de RVA.
Wat blijkt uit deze grote enquête? De algemene tevredenheid bedraagt 83,8%. 86,7% van de respondenten is tevreden over het contact dat ze hadden met de medewerker van de RVA. 91% vond de medewerker vriendelijk, 84% bekwaam en duidelijk.
Meer dan 5.300 personen vulden in 2021 de enquête in over de elektronische toepassing voor loopbaanonderbreking.
96% van de werkgevers en werknemers is er tevreden over.
Voor werknemers:
- is de info in de app duidelijk en gemakkelijk te vinden (90%);
- is de procedure snel (90%);
- is de toepassing gebruiksvriendelijk (92%).
Bovendien kreeg 88,6% een antwoord op de vragen.
Meer info over de enquêtes vind je hier.
Laatste nieuwsberichten

Tweede verzending verwittigingsbrieven einde recht werkloosheid vanaf 13 oktober
10-10-2025
Hervorming van de werkloosheids-uitkering: kreeg je nog geen brief van de RVA?
02-10-2025
Flitscontroles in de bewakingssector
01-10-2025