U bent hier

Dossierbeheerder expert (m/v/x) – RVA – Kantoor Leuven – Startbaanovereenkomst onbepaalde duur

Werkgever

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) is een federale openbare instelling van sociale zekerheid. De RVA is een moderne sociale parastatale bevoegd voor werkloosheid, werkloosheid met bedrijfstoeslag, loopbaanonderbreking, tijdskrediet. Meer info is te vinden op www.rva.be. 

Adres:

Kolonel Begaultlaan 1A bus 21

3012 Wilsele


De RVA in beeld

Link naar het filmpje 

Via volgend filmpje kan je ook meer te weten komen over onze verschillende processen.

 

Taakinhoud

(voorkennis is niet vereist, opleiding wordt aangeboden ) 

  • Je staat in voor het beheren en autonoom afhandelen van dossiers in het kader van de toepassing van de werkloosheidsreglementering en de reglementering inzake andere materies waarvoor de RVA bevoegd is (loopbaanonderbreking, controle, etc.);
  • Je analyseert de ontvankelijkheid van een dossier op basis van de reglementering, je voert gesprekken met klanten, je maakt verslagen op en je neemt beslissingen;
  • Je controleert en valideert de kwaliteit van de afgewerkte dossiers;
  • Je beantwoordt de vragen van klanten en andere administraties over dossiers op een correcte en uniforme wijze en je bezorgt hen alle informatie die te maken heeft met de behandelde domeinen, mondeling of schriftelijk;
  • Je analyseert klachten of vragen, je houdt zo objectief mogelijk rekening met de situatie van de klager, je neemt een correcte beslissing binnen de termijnen en je antwoordt aan de klant op een duidelijke, correcte en bondige manier; 
  • Je bestudeert de nieuwe reglementering of de veranderingen in de reglementering en je legt deze duidelijk en eenvoudig uit aan de medewerkers van één of meerdere diensten, mondeling of schriftelijk. Je leidt nieuwe medewerkers op;
  • Je rapporteert aan het diensthoofd, je doet verbeteringsvoorstellen en je formuleert pertinente adviezen aan de hiërarchie over de reglementering.

 

Je profiel 

Deelnemingsvoorwaarden    

  • Je bent jonger dan 26 jaar (de voorwaarde om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst);
  • Je bent in het bezit van een diploma van het hoger onderwijs van het korte type (professionele of academische bachelor)
    • ofwel heb je een diploma in rechtspraktijk of sociaal werk
    • ofwel heb je een diploma in een ander domein én heb je een eerste ervaring (professioneel, stages of vakantiejobs) in dossierbeheer, toepassen van een procedure of reglementering.  

Competenties

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega’s;
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten;
  • Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheiden en kennis eigen te maken;
  • Je beschikt over inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op je te nemen voor de correctheid van de ondernomen acties;
  • Je ben in staat om een complexe reglementering snel onder de knie te krijgen en correct toe te passen;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden. 

Een goede motivatie is noodzakelijk.

 

Selectieprocedure

Selectietest +  interview (maximum 2 uur) zullen online georganiseerd worden.

 

Arbeidsvoorwaarden 

Je krijgt een startbaanovereenkomst aangeboden van onbepaalde duur.

Je wordt aangeworven als administratief deskundige (niveau B) met de bijhorende weddenschaal B1.

 

Loon 

Minimumaanvangswedde: 29.840,54 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, zonder anciënniteit).

 

Voordelen 

  • Uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • Voordelige hospitalisatieverzekering
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • Mogelijkheid voor een fietsvergoeding
  • Glijdende werkuren in een 38-uren week
  • 26 verlofdagen ( + compensatiedagen + max. 18 verlofdagen voor gepresteerde overuren )

Meer info over de voordelen via: https://www.rva.be/nl/rva/werken-bij-de-rva/arbeidsomgeving-en-voordelen

Interesse?

Je kan solliciteren via mail op volgend e-mailadres: jobs.hrm@rva.be t.a.v.. de Dienst Werving.

Vermeld er zeker bij dat je solliciteert voor het kantoor van Leuven.
Sollicitatiebrief en CV gewenst. 

Indien je gebruik wenst te maken van redelijke aanpassingen voor deze selectie, gelieve ons daarvan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

Een RVA-kantoor zoeken

Top