Follow us on twitter

U bent hier

Dossierbeheerder (secundair) (m/v/x) - RVA - Hoofdbestuur - Juridische dienst & OCR via startbaanovereenkomst met optie vast

 

Werkgever

De RVA is een federale openbare instelling van sociale zekerheid. Het is een moderne, parastatale bevoegdheid voor werkloosheid, werkloosheid met bedrijfstoeslag, loopbaanonderbreking en tijdskrediet. Meer info is te vinden op www.rva.be. Wij werven administratieve medewerkers aan voor het Hoofdbestuur (Brussel)

Zij zullen tewerkgesteld worden in de Juridische dienst afdeling ‘beslag’. Deze dienst staat in voor de verplichte inhoudingen op de werkloosheidsvergoedingen door het nazicht van de binnenkomende stukken, verwerking van de relevante gegevens en het zenden van instructies naar de uitbetalingsinstellingen.   

Wanneer nodig spring je tevens bij op de dienst ‘OCR’ (optical character recognition) van de Algemene directie Personeel, Organisatie en Communicatie. Deze dienst staat in voor het digitaliseren van aanvraagformulieren van sociaal verzekerden en voor het bewerken van de ingelezen gegevens. 

Je krijgt hierbij een uitgebreide opleiding om de materie volledig onder de knie te krijgen. Na een inwerkperiode van 1 jaar, maak je kans op een vast contract van onbepaalde duur. 

RVA Hoofdbestuur Brussel
Keizerslaan 7 - 9
1000 Brussel 

 

Taakinhoud 

Als dossierbeheerder bij de Juridische dienst behoren de onderstaande taken tot jouw takenpakket: 

  • analyse van de dagelijkse briefwisseling;
  • het nazien en het invoeren van alle essentiële gegevens in de informaticatoepassing;
  • het verzenden van de briefwisseling naar en informatie bezorgen aan de verschillende betrokken partijen (schuldeisers, schuldenaars, deurwaarders, …);
  • de nodige instructies m.b.t. de uit te voeren inhoudingen verzenden naar de uitbetalingsinstellingen;
  • autonome beslissingen nemen in de dossiers. 

Als dossierbeheerder bij de dienst OCR behoren de onderstaande taken tot jouw takenpakket: 

  • het voorbereiden van documenten om ze nadien in te scannen en te bewerken;
  • het digitaliseren van de documenten;
  • het controleren en bewerken van de gedigitaliseerde documenten en de ingevoerde gegevens;
  • het klasseren van de documenten en beheren van de bestanden. 

 

Je profiel 

Deelnemingsvoorwaarden 

  • Je bent jonger dan 25 jaar (de voorwaarde om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst van minstens 1 jaar).
  • Je bent in het bezit van een diploma van een diploma middelbaar onderwijs in één van de volgende richtingen: ASO of het domein handel-economie-rechten. 

 

Competenties

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega’s.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
  • Je beschikt over inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op je te nemen voor de correctheid van de ondernomen acties.
  • Je beschikt over goede mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je analyseert gericht gegevens en beoordeelt kritisch informatie. 

Een goede motivatie is noodzakelijk en weegt zwaarder door dan bovenstaande competenties. 

 

Selectieprocedure

Selectietest: Interview met voorbereidende proef. Het interview evalueert of je competenties (zie profiel) overeenkomen met de jobvereisten. Je motivatie is ook belangrijk. Voor de proef krijg je voldoende tijd om deze voor te bereiden. Voorkennis van enige aard is hiervoor niet vereist. 

 

Arbeidsvoorwaarden 

Je krijgt een startbaanovereenkomst aangeboden van 1 jaar. Is deze inwerkperiode succesvol, wordt dit contract na 1 jaar omgezet in een vast contract van onbepaalde duur. Je wordt aangeworven als administratief assistent (niveau C) met de bijhorende weddenschaal C1. 

 

Loon 

Minimumaanvangswedde: 24.364,29 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen). 

 

Voordelen 

  • Uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • Voordelige hospitalisatieverzekering
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • Mogelijkheid tot een fietsvergoeding
  • Mogelijkheid om toe te treden tot een voordelig gsm-tariefplan
  • Glijdende werkuren in een 38-uren week
  • 26 verlofdagen
  • Mogelijkheid tot telewerk na inwerkperiode
  • Mogelijkheid om eventuele overuren op te nemen
  • Voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart (www.fedplus.be)
  • Bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
  • Kinderopvang tijdens de schoolvakanties
  • Allerlei sociale voordelen. 

 

Interesse?

Je kan solliciteren tot en met 28/10/2019 bij voorkeur via e-mail: jobs.hrm@rva.be of per brief: Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, Keizerslaan 7, 1000 Brussel, t.a.v. dienst Werving. 

Gelieve duidelijk te vermelden dat je solliciteert voor de functie van “Dossierbeheerder Juridische dienst & OCR (secundair) – Hoofdbestuur”. 

Voor meer informatie over de functie kan je contact opnemen met de dienst Werving - Tel: 02 515 41 89.

Online diensten

Een RVA-kantoor zoeken

Top