U bent hier

Specialist (m/v/x) - RVA - Hoofdbestuur - Directie Interne Controle en Procesbeheer - Proces Loopbaanonderbreking OF Verificatie - Startbaanovereenkomst onbepaalde duur

Je waakt in deze functie over een correcte toepassing van de reglementering, je waarborgt de betrouwbaarheid van de cijfers en je draagt bij tot een verbetering van de werking van de organisatie.

 

Werkgever

De RVA (Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening) is een federale openbare instelling van sociale zekerheid met specialisaties in meerdere domeinen zoals werkloosheid, loopbaanonderbrekingtijdskrediet en controle. Binnen onze organisatie staan respect, vertrouwen, professionalisme, maatschappelijke verantwoordelijkheid en algemeen belang centraal. Als eerste federale overheidsdienst kregen we het label ‘investors in people’ (Opnieuw belangrijke erkenning voor het personeelsbeleid van de RVA | RVA).
Bezoek zeker onze website voor meer informatie over onze activiteiten.

Om ons team te versterken zijn we op zoek naar gemotiveerde specialist (m/v/x) voor het proces vergoedbaarheid, verificatie, toelaatbaarheid en loopbaanonderbreking/tijdskrediet.

Plaats van tewerkstelling:

Hoofdbestuur RVA, Keizerslaan 7, 1000 Brussel

 

De RVA in beeld

Link naar het filmpje

Via volgend filmpje kan je ook meer te weten komen over onze verschillende processen.


Je taken

  • Je ondersteunt de procescoördinatoren bij de coördinatie van één van deze 3 backofficeprocessen (Toelaatbaarheid, Verificatie, Loopbaanonderbreking/Tijdskrediet):
    • Je beoordeelt de kwaliteit van de dossiers en je meldt opgespoorde problemen (signaalfunctie).
    • Je bereidt opdrachten voor door informatie op te vragen en te analyseren.
    • Je formuleert adviezen over:
      • De correcte en uniforme toepassing van de reglementering en de werkprocessen. 
      • De maandelijkse resultaten van de boordtabellen, indicatoren, … die je analyseert.
    • Je neemt deel aan vergaderingen en werkgroepen en maakt het verslag.
  • Je brengt bezoeken aan de werkloosheidsbureaus om de diensthoofden/procesbeheerders te ondersteunen bij de implementatie van efficiënte en uniforme werkwijzen.
  • Je ondersteunt je collega’s door informatie en opleidingen te geven en door nota’s op te stellen.
  • Je bouwt actieve netwerken uit met de procesmedewerkers van de werkloosheidsbureaus, de supportmedewerkers van het hoofdbestuur en de partners van de RVA.
  • Je houdt je expertise op peil door:
    • 1 à 2 dagen per week dossiers te behandelen van het proces waarvoor je werd aangeworven.
    • Technische en reglementaire evoluties op te volgen

 

Generieke compententies

  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de kwaliteit van de ondernomen acties.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten. 
  • Je creëert en verbetert de groepsgeest door je meningen en ideeën te delen.
  • Je begeleidt anderen, je oefent een voorbeeldfunctie uit en je ondersteunt hen in hun dagelijks functioneren.
  • Je plant en beheert je eigen groei op een actieve manier in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.


Technische compententies

  • Je bent in staat om professioneel, helder, constructief en respectvol te communiceren.
  • Je hebt kennis van Excel, Word en PowerPoint. Geavanceerde kennis van Excel (o.a. werken met formules en draaitabellen, opmaak van grafieken) is een pluspunt.
  • Je evolueert in een tweetalige omgeving, kennis van de tweede landstaal is een pluspunt.
  • Je hebt ervaring binnen het proces Toelaatbaarheid, Verificatie of Loopbaanonderbreking/Tijdskrediet. Kennis van één van de andere processen is een pluspunt.


Profiel

  • Voldoe je aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst (jonger dan 26 jaar)?
  • Ben je in het bezit van een bachelordiploma?
  • Ben je gemotiveerd en heb je zin in een nieuwe uitdaging?
  • Werk je graag in teamverband?
  • Hecht je veel belang aan zelfontplooiing en ben je in staat om objectieven te behalen?
  • Heb je een klantgerichte mentaliteit?
  • Druk jij je zowel mondeling als schriftelijk vlot uit?

Is het antwoord op de bovenstaande vragen ja? Stel je dan vlug kandidaat via het e-mailadres onderaan de vacature!

Pluspunten

  • Je beschikt over een goede kennis van MS-office (Word, Excel, OneNote, Outlook, Sharepoint,…)
  • Je hebt een goede basiskennis Frans, aangezien je terechtkomt in een tweetalige werkomgeving.

 

Interesse?

Stel je kandidaat via jobs.hrm@rva.be met je CV en motivatiebrief in de taal van de selectie. Gelieve in de titel te vermelden dat je solliciteert voor de dienst ICPB. Voor meer info kan je steeds contact opnemen met de dienst Werving via bovenstaand e-mailadres of via telefoon (02/515.44.30).

Indien je gebruik wenst te maken van redelijke aanpassingen voor deze selectie, gelieve ons daarvan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

Een RVA-kantoor zoeken

Top