U bent hier

Stafmedewerker Communicatie (m/v/x) - RVA - Hoofdbestuur - Startbaanovereenkomst

Werkgever

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening is een federale openbare instelling van sociale zekerheid. De RVA is een moderne sociale parastatale bevoegd voor werkloosheid, werkloosheid met bedrijfstoeslag (brugpensioen), loopbaanonderbreking en tijdskrediet. Meer info op http://www.rva.be.

De directie Communicatie staat in voor de interne en externe communicatie van de RVA. Zij bedenkt en realiseert communicatietools, is verantwoordelijk voor de contacten met de media, beheert de interne communicatie via het intranet en staat in voor de coördinatie van de frontoffices.

Plaats tewerkstelling

RVA Hoofdbestuur, Keizerslaan 7, 1000 Brussel.

 

De RVA in beeld

Link naar het filmpje

Via volgend filmpje kan je ook meer te weten komen over onze verschillende processen.

De functie

  • Dagelijks opstellen en vertalen van teksten die bestemd zijn voor personeel en publiek
  • Beantwoorden van de telefonische oproepen van journalisten en hen in verbinding stellen met de woordvoerder
  • De socialemediakanalen van de RVA mee beheren en helpen ontwikkelen
  • Bijdragen aan de permanente verbetering van de communicatiemiddelen die binnen de RVA gebruikt worden (intranet, intern magazine, brochures …)
  • Regelmatig opstellen van rapporten en verslagen van vergaderingen over dienstgerelateerde materies
  • Voorstellen van de resultaten van afgenomen tevredenheidsenquêtes aan de medewerkers en aan publiek
  • Af en toe geven van opleidingen
  • Opvolgen van de activiteiten van de dienst en waken over het permanent up-to-date stellen van de boordtabellen
  • Actief deelnemen en bijdragen aan het netwerk van communicatoren in onze kantoren
  • Beheren van administratieve taken die inherent zijn aan het goed functioneren van de dienst (briefwisseling, mailings …)

 

Jouw profiel

Deelnemingsvoorwaarden

  • Je bent jonger dan 25 jaar (de voorwaarde om in aanmerking te komen voor een startbaanovereenkomst van minstens 1 jaar)
  • Je beschikt over een universitair diploma /masterdiploma in het domein van communicatie.

Competenties

  • Je legt verbanden tussen verschillende gegevens, genereert alternatieven en trekt sluitende conclusies.
  • Je neemt beslissingen op basis van (on)volledige informatie en onderneemt doelgericht acties om de beslissingen uit te voeren.
  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
  • Je geeft advies aan je gesprekspartners en opbouwt met hen een vertrouwensrelatie op basis van je expertise.
  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
  • Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
  • Je beschikt zowel over goede redactionele capaciteiten als over sterke mondelinge communicatievaardigheden.
  • Je hebt een praktische kennis van Word en PowerPoint en een basiskennis Excel.
  • Je hebt een goede kennis van het Frans.

 

Selectieprocedure

Schriftelijke proef + Interview online

Aan de hand van een schriftelijke proef en een interview zal worden geëvalueerd of je technische en gedragscompetenties overeenkomen met de jobvereisten. Er worden ook vragen gesteld over je motivatie, je interesse en je voeling met het werkterrein. Je cv wordt gebruikt als bijkomende informatie voor het interview.

Je bent geslaagd als je ten minste 24 punten op 40 behaalt.

 

Arbeidsvoorwaarden

Je krijgt een startbaanovereenkomst met een contract van onbepaalde duur.

Je wordt aangeworven als attaché (niveau A) met de bijhorende weddenschaal NA11.

 

Loon

Minimumaanvangswedde: 42.057,74 euro (brutojaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

 

Voordelen

  • uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • voordelige hospitalisatieverzekering
  • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+ kaart
  • mogelijkheid voor een fietsvergoeding
  • allerlei sociale voordelen
  • laptop en headset
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
  • mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
  • glijdende werkuren in een 38-uren week
  • 26 dagen verlof per jaar.

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op FedWeb (www.fedweb.be), het portaal van het federale personeel.

 

Interesse?

Je kan solliciteren bij voorkeur via e-mail: jobs.hrm@rva.be of via post: Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, Keizerslaan 7, 1000 Brussel, t.a.v. dienst Werving.

Voor meer informatie over de functie kan je contact opnemen met de dienst Werving.

Tel: 02/515.41.89.

Een RVA-kantoor zoeken

Top