Engagementen van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening
Transparantie
Via onze websites, sociale media, chatbots enz. , garanderen we de transparantie van:
- informatie
- diensten
- procedures
U kunt rekenen op transparantie over:
- de stappen van de procedures
- de duur ervan
Kwaliteit van de informatie/ Duidelijkheid van de teksten
Onze informatie:
- is correct
- is betrouwbaar
- wordt regelmatig bijgewerkt
Ons taalgebruik is:
- duidelijk
- precies
- begrijpelijk
Onze medewerkers worden opgeleid op het gebied van de leesbaarheid van onze teksten.
Termijnen
De termijnen worden altijd meegedeeld:
- de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving
- andere termijnen
Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.
U kunt altijd nagaan welke termijn voor u van toepassing is.
Beschikbaarheid
U heeft de mogelijkheid om iemand te contacteren voor:
- vragen
- de opvolging van een dossier
Contact
- Spreek met een van onze medewerkers via de telefoon +32 (0)2 515 44 44 (normaal tarief)
- Stuur een mail via ons contactformulier
- Chat met onze Chatbot ORI.
De procedures zijn automatisch waar mogelijk: u hoeft dus zelf niets te doen.
Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal. U heeft er toegang toe: 24u op 24 en 7 dagen op 7
- We stellen uw gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze onlinetoepassingen.
- We bieden ondersteuning bij het gebruik van onze digitale toepassingen.
- We luisteren naar uw specifieke situatie.
- In de mate van het mogelijke antwoorden we via het kanaal dat u verkiest.
- We gebruiken gegevens die reeds beschikbaar zijn bij andere publieke diensten (volgens de Only Once-wetgeving).
- We verwijzen u door naar de bevoegde dienst indien uw verzoek niet onder onze bevoegdheid valt.
- Onze diensten zijn steeds in evolutie.
- Uw feedback wordt gebruikt om de diensten te verbeteren.